søndag 22. november 2015

Livstegn

Tenker å blåse litt liv i denne bloggen igjen. Mye har skjedd siden sist. 150 flasker med D/S Bergensfjord er klar for etikett og levering til julebordet til Crossfit Bryggen. APAen har for anledningen fått navnet Beer complex, etter øvelsen Bear complex i crossfit universet. Haha. Ordspill. Pling!

I tillegg har jeg nå en del flasker med juleøl med navnet Snøfnugg. Etiketten kommer til å bli en vinner på den O' store juleøltesten, men ølet ble dessverre 2% svakere enn oppskriften. Så jeg må nok prøve på nytt neste år. 

Og så må jeg ikke glemme suksessen i bryllupet til vår eminente designer Jørgen, da ha ga sine hjerteslag til Janne. Det som ikke ble drukket opp ble fraktet videre på nachspiel og over fjellet. Hansa sitt ble levert tilbake til butikken. 

Det gikk også et lite lys opp for meg da jeg på Vestbrygg overhørte et lite tips. "3 liter vann per kg malt". Siden jeg har vært litt dårlig på å treffe prosenten, så tenkte jeg å prøve det ut på neste brygging. Og ja, plutselig traff jeg perfekt på prosenten. 

Videre kommer jeg nok til å brygge D/S Bergensfjord i vinter, men jeg tenkte også å utforske andre øltyper. En kaffestout og gjerne en imperial porter. En "glutenfri" blonde ale eller bitter hadde vært greit til sommeren. Har du noen tips?

Til slutt kan jeg anbefale podkasten Vestkast. Men bare om du er skikkelig interessert i øl. Og mat. Kombinert. 

-Morten-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar